ALAPSZABÁLY
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyesülési jogról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (Ectv.) rendelkezései alapján az Egyesület 2024. június 21. napján megtartott Közgyűlésén az ott jelenlévő egyesületi tagok következő tartalommal fogadták el az alábbi egyesület változásokkal egységes szerkezetbe foglalt alapszabályát.
- Az egyesület neve, székhelye, tagjai
1.1. Az egyesület neve: Szeretve Tanulni Egyesület a Társadalmi Integrációért(a továbbiakban: egyesület)
1.2.Az egyesület rövidített neve: Szeretve Tanulni Egyesület
1.3. Az egyesület magyar nyelvű elnevezésének megfelelő idegen nyelvű elnevezése:
Az Egyesület neve angolul, németül és franciául:
Association for Learning by Passion for Social Integration
„Liebend Lernen” Verein für soziale Integration
Association pour apprendre avec amour pour l’ intégration sociale
1.4. Pecsét: Az Egyesület pecsétjén az Egyesület teljes magyar neve szerepel.
- Az egyesület székhelye:1181 Budapest, Csontváry Kosztka Tivadar utca20. 10. emelet 30. ajtószám.
- Az egyesület tagjainak nevét, lakóhelyét (székhelyét), aláírását tartalmazó tagjegyzék az alapszabály nem nyilvános részeként elkülönítetten kezelt mellékletét képezi.
- Az egyesület honlapjának címe:https://szeretvetanulni.hu
5. Az egyesület alapításának éve: 2005.
II. Az egyesület célja, tevékenysége1. Az egyesület célja:
Az egyesület célja, szövetségbe tömöríteni mindazokat, akik felvállalják az együttműködést a társadalmi integráció hazai megvalósításáért, felhasználva a legkorszerűbb pedagógiai eljárásokat a közoktatásban és az élethosszig tartó tanulási folyamat teljes intézményrendszerében. Az alapítók célja olyan szellemi műhely és európai uniós szemléletű oktatási tudásközpont létrehozása, amely lehetővé teszi a korszerű, és legszélesebb értelemben vett társadalmi integráció kérdéseinek bemutatását, kutatását, oktatását és az erre reflektáló társadalmi párbeszédet.
2. Az egyesület tevékenysége:
- Az egyesület feladata, hogy tagjai támogatásával és ösztönzésével, olyan pedagógiai programokat és civil kezdeményezéseket szervezzen, amelyek kiemelten szolgálják a társadalmi integráció, a népismeret, a nemzetiségi és etnikai hagyományőrzés, az oktatás által biztosítható esélyegyenlőség, a fenntartható társadalomfejlődés és a hátrányos helyzetű gyermekek és fiatalok társadalmi és gazdasági beilleszkedésének, európai uniós polgárrá válásának folyamatát.
- E feladat megvalósítása érdekében felvállalja az egyesület, hogy megszervezi e kérdésköröket tárgyaló nyomtatott és elektronikus publikációk, audiovizuális és információs-technikai taneszközök összegyűjtését, véleményezését és kiadását. Valamint ugyanezen cél érdekében előadásokat, képzéseket és továbbképzéseket, valamint vitafórumokat és konferenciákat szervez.
- Szervezeti önállóságát megtartva szorgalmazza a magyarországi és határainkon túl élő nemzetiségi és etnikai, ezen belül például a roma kultúra hagyományainak feltárását.
- A felkutatott kulturális, néprajzi hagyományok pedagógiailag hasznosítható elemeit rendszerezi, feldolgozza és publikálja a hazai és külföldi pedagógustársadalom számára.
- Az egyesület céljaival összhangban szorgalmazza nemzetközi kapcsolatok kiépítését, kiemelten a határon túli magyar és az európai uniós partnerszervezetekkel és a hivatalos oktatási és szociális hatóságokkal, kutatási-fejlesztési intézményekkel, civil szervezetekkel.
- A társadalmi integrációt szolgáló pedagógiai munkában szerzett tapasztalatok hasznosítása érdekében összefogja és koordinálja a hazai és külföldi szakembereket és tanulókat.
- Tartja a kapcsolatot, a társadalmi integrációt szolgáló pedagógiai műhelyekkel.
- Az egyesület magára vállalja, hogy különböző hazai és külföldi tehetséggondozási ösztöndíj-programot szervez, felkutatja a már meglévő lehetőségeket és kezdeményezi ezek felhasználását.
- Részt vesz a hazai, európai, tengerentúli nevelési-oktatási esélyegyenlőséget biztosító programok kialakításában és a közép-kelet európai régió nemzetközi innovációs programjában.
- Körültekintő elemzés alapján megteremti a regionális társadalmi esélyegyenlőséget szolgáló képzési és információs központ létrehozásának esélyét.
- Folyamatos munkájával hozzájárul a magyar érdekek képviseletéhez az Európai Unió és tagállamainak szakmai szervezeteivel.
- Ezzel a tevékenységével az egyesület hozzájárul a társadalom munkaerőpiaci esélyeinek javulásához és a társadalmi kohézió megerősítéséhez.
3. Az egyesület céljának és feladatainak megvalósítását szolgáló eszközök:
- Rendszeres kapcsolattartás hazai és külföldi szervezetekkel.
- Együttműködés a hazai, más nemzeti és nemzetközi, állami és önkormányzati intézményekkel, szakmai szervezetekkel és intézményekkel, az egyesület céljával kapcsolatos feladatok ellátása során.
- Országos hálózat létrehozása a társadalmi esélyegyenlőséget elősegítő oktatás intézményesítés együttműködésére.
- A folyamatos kapcsolattartáshoz közös fórum kiépítése a hazai és külföldi partnerekkel.
- Az egyesület céljaihoz illeszkedő, kiemelten a társadalmi integrációt és a sikeres európai polgárrá válást elősegítő konferenciák, kiállítások, pedagógus továbbképzések, táborok, tanulmányutak, népszerűsítő rendezvények szervezése, illetve ilyen rendezvényeken való részvétel, többek között a bűnmegelőzés, drogprevenció és a hátrányos helyzetű tanulók társadalmi esélyegyenlőségének javítása érdekében.
- A hazai társadalmi esélyegyenlőség pedagógiai programjának támogatásához közéleti és köztiszteletben álló személyiségek megnyerése.
Az egyesület jellege:
- Az egyesület önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, politikai pártoktól független jogi személy, amely az alapszabályban meghatározott céljai elérése érdekében szervezi nyilvántartott tagságának tevékenységét.
- Az egyesület rögzíti, hogy tagjain kívül bárki más is részesülhet az általa nyújtott szolgáltatásokból.
- Az egyesület politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.
- Az egyesület befektetési tevékenységet nem végez.
III. Az egyesület működésének időtartama
1.Az egyesület működésének időtartama: határozatlan.
IV.Vagyoni hozzájárulás
1.Az egyesület tagja az egyesület alapításakor vagy a tagsági jogok keletkezésének más eseteiben az egyesület részére pénzbeli vagyoni hozzájárulást nem teljesít.
V. Tagdíj
1.Az egyesület tagjai tagdíj fizetésére kötelesek.
2.A tagdíj összege, esedékessége, megfizetésének módja
2.1. A tagdíj összegének, esedékességének, tagdíjfizetés módjának meghatározása a közgyűlés hatásköre
VI.Az egyesület vagyona és anyagi forrásai
- Az egyesület vagyona elsősorban:
- a tagok által befizetett rendszeres tagdíjból,
- bel- és külföldi magán- és jogi személyek más, nem jogi szervezetek felajánlásaiból,
- adományokból,
- az Egyesületnek átengedett vagyoni értékű jogokból,
- a kapott támogatásból,
- pályázatokon elnyert juttatásokból tevődik össze.
- Az egyesület a társadalmi szervezetek gazdálkodására vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályok alapján végzi gazdálkodásának tervezését és annak elszámolását.
- Az egyesület, mint szervezet vállalkozási tevékenységet csak a céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez. Az egyesület gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a jelen alapszabályban meghatározott tevékenységére fordítja.
- Az egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel. A tagok - az esedékes tagdíj fizetésén túl- az egyesület tartozásáért saját vagyonukkal nem felelnek.
- Az egyesület az Elnökség döntése alapján jogosult tisztségviselőit, valamint a céljai megvalósítása érdekében kiemelkedő tevékenységet végző személyeket díjazni, illetve alkalmazottakat foglalkoztatni.
VII. A tagság
- Az egyesület tagja lehet az a természetes személy, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki/amely
1.1. nyilatkozik a belépési szándékáról (belépési kérelem),
1.2. elfogadja az egyesület célját (céljait),
1.3. az alapszabályban foglalt rendelkezéseket magára nézve kötelezőnek elfogadja.
VIII. A tagsági jogviszony keletkezése
- Az egyesületi tagság az alapításkor az egyesület nyilvántartásba vételével keletkezik.
- Az egyesület alapítását követően a tagsági jogviszony a belépési kérelem közgyűlés általi elfogadásával keletkezik. A tagok személyére vonatkozó adatok nem nyilvánosak.
- A belépési kérelmet az egyesülethez kell benyújtani. A közgyűlés legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított 60 napon belül, a határozatképesség megállapításánál figyelembe vett szavazatok többségével határoz a tagfelvételről.
- A közgyűlés tagfelvétel tárgyában hozott határozatát annak meghozatalát követő 8 napon belül írásba foglaltan, igazolt módon kell megküldeni a tagfelvételt kérelmező részére.
- A tagfelvételi kérelem elutasítása esetén a tagfelvételi kérelmet előterjesztő részéről jogorvoslatnak nincs helye.
IX.A tagsági jogviszony megszűnése
- A tagsági jogviszony
a Ptk.-ban meghatározott eseteken túl megszűnik a tagdíj megfizetésének elmulasztása esetén.
- Amennyiben a tag tagdíj fizetésére köteles és tagdíjfizetési kötelezettségének az előírt időpontig nem tesz eleget, az Elnök harmincnapos határidő tűzésével és a jogkövetkezmények feltüntetésével írásban, a tag részére igazolható módon küldött figyelmeztetésben felszólítja a tagot a tagdíj megfizetésére.
A harmincnapos határidő eredménytelen elteltével a tagdíjfizetési kötelezettségét nem teljesítő tag tagsági jogviszonya a határidő lejáratát követő nappal megszűnik. A tagsági jogviszony megszűnését az Elnöknek a volt taggal igazolható módon közölnie kell.
X.A tagok jogaival összefüggő egyes rendelkezések
1.A tag a közgyűlésen a szavazati jogát meghatalmazott képviselője útján is gyakorolhatja.
2.Amennyiben a tag a közgyűlésen szavazati jogát képviselő útján gyakorolja, a képviselő részére adott meghatalmazást legalább teljes bizonyító erejű magánokirati formában írásba kell foglalni és azt a közgyűlés levezető elnökének a közgyűlés kezdetén átadni.
- A tagsági jogok forgalomképtelenek és nem örökölhetőek.
XI.Pártoló tagság, Tiszteletbeli tagság
1. Az egyesület pártoló tagjai lehetnek mindazok a természetes illetve jogi személyek, akik az egyesület célkitűzéseivel és tevékenységével egyetértenek és az egyesület működéséhez rendszeres anyagi, szakmai vagy egyéb támogatást nyújtanak. A pártoló tagsági jogviszonyt az egyesület képviselője, valamint a pártoló tag közötti együttműködési megállapodás hozza létre, amely szólhat határozott vagy határozatlan időre is.
Az egyesület pártoló tagja:
- javaslatokat és észrevételeket tehet az egyesület működésével kapcsolatban az Elnökség felé,
- részt vehet az egyesület rendezvényein, Közgyűlésein tanácskozási joggal, de szavazati joggal nem rendelkezik,
- igénybe veheti az egyesület szolgáltatásait,
- köteles eleget tenni az Alapszabályban és a közgyűlési határozatokban a pártoló tag vonatkozásában meghatározott kötelezettségeknek.
Tiszteletbeli tag:
Tiszteletbeli tag lehet az a személy, aki a társadalmi esélyegyenlőséget szolgáló oktatási vagy szociális tevékenysége révén vagy a közoktatási szféra nemzetközi kapcsolatainak elmélyítésében jelentős érdemeket szerzett.
A tiszteletbeli tagi cím adományozásáról - a felkérni kívánt személy előzetes egyetértése után - a Közgyűlés dönt kétharmados többséggel.
Az egyesület tiszteletbeli tagja:
- részt vehet az Egyesület rendezvényein, Közgyűlésein tanácskozási joggal,
- kedvezményesen igénybe veheti az Egyesület szolgáltatásait,
- köteles az Egyesület tevékenységét, fejlődését erkölcsileg, és lehetőségeihez képest egyéb módon támogatni,
- köteles tiszteletben tartani az Alapszabály rendelkezéseit.
XII. Az egyesület döntéshozó szerve
- Az egyesület döntéshozó szerve a közgyűlés.
- A közgyűlés az egyesület tagjainak összességéből álló testület. A közgyűlés összehívására, lebonyolítására és döntéshozatalára jelen alapszabályban foglalt kiegészítő szabályok mellett a Ptk. rendelkezései szerint kerül sor.
- A közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:
3.1. az alapszabály módosítása;az egyesület megszűnésének, egyesülésének és szétválásának elhatározása; a vezető tisztségviselő megválasztása, visszahívása és díjazásának megállapítása;az éves költségvetés elfogadása; az éves beszámoló – ezen belül az elnökségnek az egyesület vagyoni helyzetéről szóló jelentésének - elfogadása; a vezető tisztségviselő feletti munkáltatói jogok gyakorlása, ha a vezető tisztségviselő az egyesülettel munkaviszonyban áll; a tagdíj fizetés esedékességének és összegének meghatározása.
3.2. döntés továbbá azokban a kérdésekben, amelyeket a Ptk. vagy az alapszabály nem sorol az elnökség hatáskörébe.
4.A közgyűlés szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik.
- A meghívó kézbesítésétől számított 3 napon belül a tagok a napirend kiegészítését kérhetik az ügyvezetéstől a kiegészítés indokolásával. A napirend kiegészítésének tárgyában az ügyvezetés 2 napon belül dönt. Az ügyvezetés a napirend kiegészítését elutasíthatja vagy a kérelemnek helyt adhat. Döntését, továbbá elfogadás esetén a kiegészített napirendi pontokat minden esetben legkésőbb a közgyűlés időpontja előtt 2 nappal írásban, igazolható módon közli a tagokkal.Ha az ügyvezetés a napirend kiegészítése iránti kérelemről nem dönt, vagy a kérelmet elutasítja, úgy a közgyűlés a napirend elfogadásáról szóló határozat meghozatalát megelőzően külön dönt a napirend kiegészítésének tárgyában.
- A Közgyűlés összehívásáról valamennyi tag részére eljuttatott egyszerű levéllel vagy e-mail üzenettel, az Elnökség a kitűzött időpont előtt legalább 30 nappal, indokolt esetben 15 nappal előbb gondoskodik. A meghívó tartalmazza a Közgyűlés időpontját, helyét, napirendjét és határozatképtelenség estére a megismételt Közgyűlésre vonatkozó rendelkezéseket.
- A tagok a Közgyűlésen személyesen, a jogi személyek képviselőjük útján jelennek meg.
8.A Közgyűlés ülései nyilvánosak. A Közgyűlés kétharmados szótöbbséggel elrendelheti zárt ülés tartását, amennyiben a nyilvános ülés tartása sértené a személyiségi jogokat, vagy az adatvédelemre vonatkozó jogszabályi előírásokat.
9.A Közgyűlés döntéseit általában, ideértve az éves beszámoló jóváhagyását is, nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza.
10.Alapszabály elfogadásához, módosításához és kiegészítéséhez, más társadalmi szervezettel történő egyesüléshez, szövetséghez való csatlakozáshoz, jogutód nélküli megszűnéshez, tiszteletbeli tagi cím adományozásához a jelenlévő tagok több mint kétharmadának egyetértő szavazata szükséges.
- A tisztségviselő visszahívása a tagok egyharmadának az Elnökséghez benyújtott, indokolt írásbeli kérelmével kezdeményezhető. Az Elnökség a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül köteles összehívni a Közgyűlést. A visszahívásról a Közgyűlés titkos szavazással, a jelenlévő tagok egyszerű többségének döntése alapján határoz. Kötelező visszahívni a tisztségviselőt, ha vele szemben összeférhetetlenségi ok áll fenn, vagy a tisztségviseléstől eltiltás büntetését szabták ki rá. A tagsági jogviszony megszűnése esetén a megbízás visszavonás nélkül is megszűnik.
- A Közgyűlésről minden esetben a határozatokat, azok meghozatalának időpontját és hatályát, a döntést támogatók és ellenzők számarányát, és ha lehetséges személyét is tartalmazó jegyzőkönyvet kell felvenni.A Közgyűlés fenti jegyzőkönyveiből valamennyi tag illetve érintett részére másolatot juttat el az Elnök. A jegyzőkönyv másolatokat a tagok illetve érintettek részére az Elnök írásban, a tag illetve érintett által megadott elektronikus postafiók (e-mail) címre elektronikus úton, ennek hiányában az egyesület nyilvántartásában szereplő címére postai úton küldi meg. Az Egyesület a tagok és érintettek által megadott elektronikus postafiók (e-mail) címekről nyilvántartást vezet.A Közgyűlési határozatokat az egyesület internetes honlapjántörténő elhelyezésével hozza nyilvánosságra.
XIII. Az egyesület ügyvezetése, képviselete
1.Az egyesület ügyvezetését az elnökség látja el.
2.1.A vezető tisztségviselő(k) megbízatása 5 év határozott időre szól és újraválaszthatóak.
2.2.A vezető tisztségviselők kizárólag az egyesület tagjai közül választhatók.
2.3. A vezető tisztségviselőket a közgyűlés választja és hívja vissza. A vezető tisztségviselői megbízás a tisztség megválasztott személy általi elfogadásával jön létre.Az Elnökség az Elnökét maga választja a tagjai közül.
2.4. Az egyesület képviseletére és jognyilatkozat tételére az Elnök jogosult. Az Elnök akadályoztatása esetén az egyesületet a két Alelnök együttesen jogosult képviselni. Az Elnök vezeti az egyesületet és kapcsolatot tart az Elnökség többi tagjával. Az Alelnökök alapvetően az Elnökség döntéseinek előkészítésével, valamint azok végrehajtásával foglalkoznak.
2.5. Az Elnökség 3 tagú, tagjai:
- Elnökség feladatait az Alapszabály előírásai, valamint a Közgyűlés határozatai szabják meg. Tevékenységéről a Közgyűlésnek köteles évente beszámolni, a Közgyűlésnek tartozik felelősséggel.
- Az Elnökség szükség szerint ülésezik. Az Elnökség ülései nyilvánosak. Az Elnökséget az Elnök hívja össze az Elnökség tagjaihoz eljuttatott, a napirendet is tartalmazó egyszerű levéllel vagy e-mail üzenettel. Az Elnökség határozatképes, ha az Elnökség minden tagja jelen van. Az Elnökség határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. A döntéseket az érintettek részére az Elnök az érintett által megadott elektronikus postafiók (e-mail) címre írásban, elektronikus úton, ennek hiányában az Egyesület nyilvántartásában szereplő címére postai úton küldi meg. Az Egyesület az érintettek által megadott elektronikus postafiók (e-mail) címekről nyilvántartást vezet.Az Elnökség határozatait az Egyesület az internetes honlapján történő elhelyezéssel hozza nyilvánosságra.
- Az Elnökség feladatkörébe tartozik:
5.1. az egyesület napi ügyeinek vitele, az elnökség hatáskörébe tartozó ügyekben a döntések meghozatala;
5.2. a beszámolók előkészítése és azoknak a közgyűlés elé terjesztése;
5.3. az éves költségvetés elkészítése és annak a közgyűlés elé terjesztése;
5.4. az egyesületi vagyon kezelése, a vagyon felhasználására és befektetésére vonatkozó, a közgyűlés hatáskörébe nem tartozó döntések meghozatala és végrehajtása;
5.5. az egyesület jogszabály és az alapszabály szerinti szervei megalakításának és a tisztségviselők megválasztásának előkészítése;
5.6. a közgyűlés összehívása, a tagság és az egyesület szerveinek értesítése;
5.7. az ügyvezető szerv által összehívott közgyűlés napirendi pontjainak meghatározása;
5.8. részvétel a közgyűlésen, és válaszadás az egyesülettel kapcsolatos kérdésekre;
5.9. a tagság nyilvántartása;
5.10. az egyesület határozatainak, szervezeti okiratainak és egyéb könyveinek vezetése;
5.11. az egyesület működésével kapcsolatos iratok megőrzése;
5.12. az egyesületet érintő megszűnési ok fennállásának mindenkori vizsgálata és annak bekövetkezte esetén a Ptk.-ban előírt intézkedések megtétele;
5.13. a tagsági jogviszony megszűnése esetén a volt tag tagjegyzékből (tagnyilvántartásból) történő törlése;
5.14. döntés mindazon kérdésben, amelyet jogszabály vagy alapszabály a hatáskörébe utal.
XIV. FELÜGYELŐ BIZOTTSÁG
- Az Egyesület Közgyűlése az Elnökség előterjesztése alapján egyszerű többséggel és nyílt szavazással 3 tagból álló Felügyelő Bizottságot választ.
- A Felügyelő Bizottság tagjainak megbízatása 5 éves határozott időre szól, a tagok újraválaszhatóak. A Felügyelő Bizottság Elnökét a megválasztott tagok közül a Felügyelő Bizottság tagjai választják meg.
- A Felügyelő Bizottság ellenőrzi az Egyesület működését és gazdálkodását. Ennek során az Elnökségtől jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá az Egyesület könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja.
- A Felügyelő Bizottság tagja az Elnökség döntéseinek kialakításában tanácskozási joggal részt vehet, illetve részt vesz, ha jogszabály így rendelkezik.
- A Felügyelő Bizottság köteles az intézkedésre jogosult vezető szervet tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy
a. az Egyesület működése során olyan jogszabálysértés vagy az Egyesület érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult vezető szerv döntését teszi szükségessé,
b. a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel.
-
- Az intézkedésre jogosult vezető szervet a Felügyelő Bizottság indítványára - annak megtételétől számított 30 napon belül - össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a vezető szerv összehívására a Felügyelő Bizottság is jogosult.
- Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a Felügyelő Bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.
- A Felügyelő Bizottság ügyrendjét, működését maga állapítja meg.
- Nem lehet a Felügyelő Bizottság Elnöke vagy tagja az a személy, aki
- az Egyesület Elnökségének tagja,
- az Egyesülettel a megbízatásán kívül más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha a jogszabály másként nem rendelkezik,
- az Egyesület célszerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és az Egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, alapszabálynak megfelelő célszerinti juttatást -, illetve
- az a-c./ pontban meghatározott személyek hozzátartozója.
- A Felügyelő Bizottság határozatképes, ha legalább két fő jelen van. A Felügyelő Bizottság határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza.
- A Felügyelő Bizottság szükség szerint, de legalább kéthavonta egyszer ülésezik. Üléseit a Felügyelő Bizottság Elnöke hívja össze a Felügyelő Bizottság tagjaihoz eljuttatott, a napirendet is tartalmazó egyszerű levéllel vagy e-mail üzenettel.
XV. Záró rendelkezések
1. Jognyilatkozatok megtételének módja
1.1. Az egyesülettel kapcsolatos jognyilatkozatot - ha a Ptk.-ból más nem következik - írásban lehet megtenni, és igazolható módon lehet közölni. Ezt a rendelkezést alkalmazni kell az egyesület határozatára, valamint jognyilatkozatnak és határozatnak a címzettel való közlésére.
1.2Az írásbeli nyilatkozat közlése történhet az írásba foglalt nyilatkozat
- a) postai úton történő elküldésével.
- b) elektronikus levélben történő elküldésével.
- c) érintett által vagy képviselője által történő személyes átvételével.
1.3. Igazolható módon történő közlés
1.3.1.Az írásbeli nyilatkozat postai úton történő elküldése esetén igazolható módon történő közlésnek minősül a küldemény ajánlottan vagy tértivevénnyel történő továbbítása. Ha az írásbeli jognyilatkozatot postán küldik el, azt az ellenkező bizonyításáig a tértivevényen feltüntetett átvételi időpontban, ajánlott küldemény esetén a feladástól számított ötödik munkanapon a belföldi címzetthez megérkezettnek kell tekinteni.
1.3.2.Az írásbeli nyilatkozat elektronikus levélben történő elküldése esetén igazolható módon történő közlésnek minősül az elektronikus levél kézbesítés eredményének visszaigazolása iránti kérelemmel történő továbbítása. Ha az írásbeli jognyilatkozatot elektronikus levél útján küldik el, azt az ellenkező bizonyításáig az a kézbesítés eredményéről érkező elektronikus visszaigazoláson feltüntetett átvételi időpontban a címzetthez megérkezettnek kell tekinteni.
1.3.3.Az írásbeli nyilatkozatnak az érintett által vagy képviselője által történő személyes átvétele esetén igazolható módon történő közlésnek minősül, ha az érintett személy vagy képviselője a jognyilatkozat másodpéldányán aláírásával és az átvétel időpontjának megjelölésével elismeri az átvétel tényét.
2.Az egyesület jogutód nélküli megszűnése esetén a hitelezők követeléseinek kiegyenlítése után fennmaradó vagyont az alábbi szervezetnek kell átadni:
Név: Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata
Székhely: 1184. Budapest, Üllői út 400.
KSH statisztikai számjel: 15735818-8411-321-01,
adószám: 15735818-2-43
- Az alapszabályban nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény rendelkezései az irányadóak.
Kelt: Budapest, 2024. év június hó 21. napján
........................................................................................................................
az egyesület képviselőjének aláírása
Előttünk, mint tanúk előtt:
Tanú neve: Tanú neve:
Lakcíme: Lakcíme:
Személyi igazolvány száma: Személyi igazolvány száma:
Aláírása: Aláírása:
IGAZOLÁS
A 2011. évi CLXXXI. törvény 38.§. (2) bekezdése alapján igazolom, hogy a létesítő okirat egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel a létesítő okirat-módosítások alapján hatályos tartalmának.
Az egyesület Alapszabályát a 2024. február 3-án megtartott közgyűlés fogadta el, majd az elfogadott alapszabály XIII. 2.5.4. pontját a 2024. június 21. napján megtartott közgyűlésen módosították, figyelemmel a Fővárosi Törvényszék 12.Pk.60.658/2005/17 számú végzés 1. pontjára oly módon, hogy az adott pontból törölték az alábbi mondatot: Szavazategyenlőség esetén az Elnök szavazata dönt.Ugyancsak a már hivatkozott végzés alapján fogadták el azt a módosítást, amely alapján az alapszabály XIV. 10. pontját módosította a közgyűlés oly módon, hogy az adott pontból törölték az alábbi mondatot: Szavazategyenlőség esetén a Felügyelő Bizottság Elnökének szavazata dönt.Előbbiekre figyelemmel az egységes szerkezetű Alapszabály adott pontjai ezeket a mondatokat nem tartalmazzák, az egységes szerkezetű Alapszabály elkészítésére a XIII. 2.5.4. és XIV. 10. pontjainak változása adott okot.
Budapest, 2024. ……………………. Melegné dr. Dudás Dóra ügyvéd KASZ:36065206